Thursday, September 17, 2009

Maaf dan Terima kasih~~


Agak2 apa maknanya Maaf dan apa ertinya Terima Kasih..?? Sapa dapat jawab dgn tepat..? Cik Mya bagi makan kuih raya kat umah Cik Mya.. hik hik.. Seyes la.. CIk Mya ni sbnrnya tengah sakit hati dgn org yg x suka berterima kasih.. Rugi x bila kita berterima kasih pada seseorang..? Walaupun pemberiaan dia tu x nmpk dgn mata kasar kita.. At least ada jugak org nk memberi kasih untuk kita terima.. (TERIMA KASIH).. Btul x..?

Dalam persahabatan.. Mana yg lebih penting..? Maaf ke Terima kasih..? Bagi Cik Mya.. Terima kasih lebih penting dlm persahabatan.. Sebab yg lebih byk membantu kita klu kita susah.. Adalah sahabat kita.. Tp ni cuma pendapat Cik Mya je la.. Sebab bila kita berterima kasih pada seorang sahabat.. Kita akan semakin disayangi dan diingati sbb dia akan rasa kita sgt2 menghargai apa jua yg kita lakukan pada dia..


Dozier n Cik Mya.. Comel x sepit rambut Cik Mya atas kepala Dozier.. Iklan semata2.. Tiada kena mengena antara yg idup dn yg mati..

Tapi bila kita sering kali meminta maaf.. Membuktikan yg kita lebih byk membuat silap dlm sesebuah persahabatan tu.. Btul x..? Tak logik la kn klu kita meminta maaf tanpa sebab.. Mesti sebab kita buat salah.. Dan yg paling teruk skali bila kita susah nk mintak maaf.. Ego untuk meminta maaf akan menyusahkan kita suatu ketika nanti.. Percaya la..

Cik Mya x berapa hairan sgt org yg susah sgt nk mintak maaf sbb kdg2 diri kita ni ego untuk rendah dr org lain.. Tp x ke TERIMA KASIH tu penting..? X ke TERIMA KASIH tu pengerat sesebuah persahabatan..? X ke TERIMA KASIH tu sekecil2 penghargaan yg x terbalas...? Geram la dgn org yg x pandai nk berterima kasih ni...!



Dozier x fokus semasa memandu kerana Cik Mya ggu Dozier.. Ini adalah merbahaya di musim perayaan..!

BTW.. Spa nk tau Dozier ni sapa..?
DOZIER = ADIK CIK MYA..

Cik Mya just nak lepaskan geram pada org2 yg x berterima kasih sbb org yg x berterima kasih ni adalah org yg kurang bertanggungjawab.. GERAM....!

Kepada sesapa diluar sana yg susah nk berterima kasih.. Jangan la kita lupa kita cuma dapat membalas sesuatu yg x ternilai dgn TERIMA KASIH..

Tp klu raya...... Kena la bykkan meminta maaf ye..!

Gamba2 tersebut cumalah iklan semata2..
Muax..
Daa..

No comments:

Post a Comment